PC bygg accelererar och går in i en ny fas med flera kommande projekt på gång. Därför söker vi en projektledare för omgående anställning.
Vid intresse skicka CV och personligt brev till personal@pcbygg.se.
Projektledare – Byggnation och projekt
Nyckelkompetenser
1. Ansvarstagande
2. Kommunikativ
3. Samarbetsförmåga
4. Strukturerad
Specifika ansvar/arbetsområden i befattningen
- Ansvarar för att vi efterlever god ordning, tydlig kommunikation och effektivtet i projekt.
- Delaktig i planeringen av produktionen
- Aktivt medverka i produktionsstartmöte
- Arbeta mot styrande dokument enligt kontrollprogram
- Ansvar för tillämpningen av fastställda krav och handlingsplaner
- Ta fram produkt- och metodval
- Delaktighet i resurs/personal planering utifrån upprättad tidsplan
- Aktivt arbeta med Systematiska Arbetsmiljöarbetet och löpande återrapportera tillbud och olycksrapporter. Utföra skyddsronder och säkerställa rent bygge.
- Avropa köp på avtal.
- Delaktighet i arbetet med projektekonomi och prognosarbete
- Upprätta avvikelserapporter
- Medverka i projektrelaterade möten så som start, samordnings- och byggmöten.
- Vara delaktig i besiktningsprocessen
- Aktivt medverka till erfarenhetsåterföring
- Aktivt medverka i och ta ansvar för egen kompetensutveckling inom PC Byggs.
Formella/övergripande ansvarsområden
- Miljö och Arbetsmiljö (delegerade arbetsuppgifter) – befogenhet att inom ramen för delegerade arbetsuppgifter fatta beslut om miljö och arbetsmiljö för det enskilda projektet. Rätt att avvisa medarbetare och UE som inte följer ordnings- och skyddsregler
- Produktion – befogenhet att planera och bereda arbetsmoment
- Personal – rättigheter och skyldigheter att leda och fördela arbetet
- Kvalitet – rätt att påkalla rättelse av del i utfört arbete när så krävs. Rätt att kräva arbetsberedning och signerad egenkontroll av utfört arbete.
Kunskap/erfarenhet i tjänsten
- Ingenjörsutbildning eller erfarenhet med intern kompetensutveckling
- Kunskap och praktisk erfarenhets inom produktion, planering och arbetsledning (kalkyl och inköp)
- Kunskap om lagar och avtal som är relevanta för branschen
- Kunskap om policys och riktlinjer i företaget
- Goda kunskaper i relevanta delar av Microsoft Office och Next